Fremover gjør vi det enklere å gjøre litt bedre valg når du er på farten – for deg selv og miljøet.
I 2024 feiret Narvesen 130 år. Det som startet med noen små kiosker på Østlandet, er i dag over 200 kiosker med et bredt utvalg over hele landet. Gjennom alle disse årene har vi jobbet for å gjøre livet til folk på farten litt enklere. I 130 år har vi endret oss, i takt med samfunnet og folks behov. Det fortsetter vi med.
Større utvalg av sunnere og grønnere alternativer
I dag står vi overfor noen store utfordringer. Klimautslippene må ned. Helsen vår trenger at vi kutter ned på usunn mat. Vi som selger mat, må ta vår del av ansvaret og bidra til positive endringer. Derfor vil du som kunde se noe nytt i kioskene våre fremover.
Det skal rett og slett bli enklere å ta litt bedre valg for våre kunder på farten.
– Vi ønsker å gjøre en forskjell, og ser også at etterspørselen etter smaksrike, sunnere og mer bærekraftige alternativer øker. Derfor tar vi nå sats for å gjøre det lettere å ta gode valg med god samvittighet, sier Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway
Det betyr selvsagt ikke at du ikke lenger skal få de søte favorittene hos oss, eller pølser og pizza. Men utvalget av mat og drikke som er bedre for både deg og miljøet, skal bli mye bredere.
Vi har også laget dette lille grønne symbolet som gjør det litt lettere for deg å finne disse produktene raskt og enkelt.
Vi er helt i starten på en spennende reise. Alle vi 1500 som jobber i Narvesen, over hele landet, jobber for at du får mange gode alternativer å velge mellom fremover. For eksempel ferske, grove rundstykker til frokost, smakfulle plantebaserte alternativer, ECC-sertifisert kyllingpølse, frukt, nøtter, smoothie og chiapudding.
I løpet av året lanserer vi blant annet flere fristende salater, wraps og fruktbegre.
Vi samarbeider med Norges vegetarentusiast
Hanne-Lene Dahlgren
For å kickstarte satsingen på gode valg på farten, har Narvesen inngått et samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren. Målet med samarbeidet er å utvide sortimentet vårt av fargerike og smakfulle plantebaserte alternativer.
Vi vet at mange synes det er utfordrende å ta gode valg på farten i en hektisk hverdag. Ved hjelp av Hanne-Lenes kompetanse innen kosthold og ernæring, og ikke minst verdifull innsikt fra hennes følgere og våre kunder, ønsker vi å jobbe for å løse denne utfordringen.
Vi vil i første omgang jobbe med å videreutvikle Narvesens sortiment innen
påsmurt brødmat, som et alternativ og supplement til de mer tradisjonelle «på farten»-tilbudene. Produktene vil først lanseres i Oslo.
Sammen mot null matsvinn
Visste du at vi i Norge kaster 1/3 av maten som produseres? Matproduksjon står for en stor del av klimautslippet. Hos oss skal all mat komme til nytte, og vi jobber med å ha minst mulig matsvinn i kioskene våre. Derfor får du mat til halv pris når det nærmer seg stengetid. Det er et godt valg på farten! Vi samarbeider også med Too Good To Go for å redde mat fra å havne i søpla.
Se etter 50 %-merket i kioskene våre.